Meetparcours in de klas

Het weer zat niet mee, dus deden we ons meetparcours rond inhoud maar in de klas :-).

Muzische les rond René Margritte en de toekomstschool

Geniet mee van onze muzische namiddag! 🙂

Serieus aan’t werk!

Eventjes tussendoor willen we ook laten weten dat we ook echt serieus kunnen werken! 🙂

Wiskundige termen en bewegen? Het kan!

Een herhaling van de wiskundige termen: optelling, aftrekking, som, verschil, …
Het lijkt een saaie instructie en dat is het ook …
Tenzij de kinderen weten dat ze dit nodig hebben voor een groepsopdracht!
Alle termen werden goed ingeprent, waarna we naar de turnzaal trokken en de juf een aantal raadsels gaf:
‘Hoe heet de uitkomst van een optelling?’
Allen moesten ze zo snel mogelijk samen het woord ‘som’ bedenken en vormen op de grond, met hun eigen lichaam!

Muzische vorming – mime spelers

Soms zeggen beelden meer dan woorden… Ook bij mime is dat zo!
De leerlingen speelden elk (of per 2) een situatie na zonder te praten en enkel gebruik te maken van zeer sprekende gebaren en gelaatsuitdrukkingen.
Makkelijk?
Absoluut niet!
Maar wat deden ze dit fantastisch!

Samenstellingen – spel op de speelplaats!

Na onze spellingles waren de leerlingen helemaal klaargestoomd om een spel te spelen rond de samenstellingen die we leerden!
Woorden als vuurrood, brooddoos, weggaan, … Ze zaten allen in het spel!
6 groepen gingen de strijd aan.
Allen kwamen ze in de top 3 terecht! Zo spannend was het!
En… weet je?
De leerlingen schreven geen enkele samenstelling fout! Oké ja, er werd één schrijffoutje gemaakt, maar dat laten we buiten beschouwing want het was geen fout aan de samenstelling.
Als leerkracht was ik dus behoorlijk fier op hun spelprestatie!

Schriftles vs. bewegingstussendoortje

We herhaalden de hoofdletters I, J, F en K.
Om het wat fijner te maken speelden we ook een bewegingstussendoortje!

Derde en vierde leerjaar – Elst