Werkwoordspelling

We oefenen de katten- en berenregel.

We gaan aan de slag met leuke spelletjes in een doorschuifsysteem om de katten- en berenregel te oefenen.

We gaan op spokenjacht!

We oefenen het kloklezen verder aan de hand van een spokenjacht!

Oefenen op Kabas!

We automatiseren de geziene leerstof op Kabas.

Rol en kleur de breuk

We oefenen breuken niet alleen met pen en papier, maar ook met ons hele lichaam! Door bewegend leren maken we ons de breuken op een speelse en actieve manier eigen. Springend, lopend en spelend ontdekken ze hoe breuken werken en krijgen ze er meer inzicht in.
Zo wordt leren niet alleen leuker, maar blijft het ook beter hangen!

We versieren onze eigen pennenzak!

Een “pandaklas” vraagt om een “pandastische pennenzak”! We lieten onze creativiteit de vrije loop.

Afspraken in de klas

Goede afspraken, maken goede vrienden. We vertelden aan de hand van de pro-actieve cirkel wat we belangrijk vinden in de klas. Vervolgens stelden we samen onze afspraken op.

De maaltafel van 2 oefenen.

We oefenen de maaltafel van 2 via een spelletje op het hinkelpad. Spring naar het juiste antwoord en loop vervolgens een rondje rond de speelplaats. In de klas oefenen we verder met het ganzenbord om tenslotte enkele oefeningen te maken op ons werkblad. De maaltafel van 2 werd spelend herhaald, op naar de volgende tafels!

Onze klas

Samen leren, samen spelen.
Samen met onze vrienden en juf Larissa, maken we er een fantastisch schooljaar van.

Tweede Graad Sint-Maria-Latem